Supporttjänst med kundansvar (flerspråkig)
Enera är ett internationellt företag med stabil tillväxt och ekonomi.
Företaget präglas av korta beslutsvägar där du som medarbetare blir en stor kugge i vårt maskineri.
Vi tillämpar delvis ett resultatlönesystem där du som individ har möjlighet att påverka din lön.
Är du intresserad av att arbeta med morgondagens teknik i ett framgångsrikt företag så sänd in din ansökan till
joakim.nygren@enera.se. Läs mer om oss på www.enera.se.
Tjänsten
Enera är ett IT-företag med tre olika produkter RapidReach, Call&Report och WorkMirror. Till våra kunder hör bl.a. Rikspolisstyrelsen, Rolls-Royce, Preem, Glasgow Prestwick Airport, PEAB och GE Healthcare. Antalet kunder uppgår till över 1000st och vi finns i fler än 13st länder.
Vi söker en person som har erfarenhet av teknisk kundsupport, och som vill utvecklas till att också vara Account Manager. Tjänsten kommer innehålla båda delar vilket skapar dynamik och variation i arbetsuppgifter. Alla våra produkter är SaaS-tjänster, men en av dom finns också som On-Prem. Alla produkter involverar även någon form av hårdvara, se till höger för mer detaljer.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Ta emot support-case från våra kunder via mail och telefon.
- Ge teknisk support och hjälpa kunder med problem som uppstår.
- Utbilda och vägleda kunder/användare i våra system.
- Boka och genomföra (digitala) kundmöten med befintliga kunder.
- Merförsäljning till befintliga kunder samt ordermottagning från nya kunder.
Vi tror att du:
- Har erfarenhet av teknisk kundsupport
- Är målinriktad, disciplinerad och van att arbeta självständigt
- Ger god service samt har ett trevligt bemötande
- Slutför det du påbörjat.
- Är noggrann, metodisk och klarar många bollar i luften.
- Har erfarenhet av att arbeta systematisk i ett CRM-system/HelpDesk.
- Har ett intresse för kundvård och vill utvecklas på området
- Är flytande i tal och skrift vad gäller Svenska och Engelska
Kan du flytande Tyska är det meriterande, även Norska och Finska
Våra produkter
WorkMirror är en elektronisk körjournal med ambitionen att både spara tid och pengar åt våra kunder, samtidigt som produkten ger mervärde för arbetsgivaren som får bättre koll över sin fordonsflotta och sin personal. Systemet är helt webbaserat och erbjuds i olika prispaket beroende på kundens behov och val av GPS-enheter.
Call&Report är en produkt som används av Kommuner och entreprenörer i deras vinterväghållningsverksamhet. Med våra GPSer i fordonen får de en överblick, samt god uppföljning på hur/var/när de plogat/sandat/saltat/sopat. De kan även skapa rapporter och få faktureringsunderlag.
RapidReach är ett kriskommunikationsverktyg, främst använt av stora globala företag för att hantera kommunikation i kritiska situationer internt. Kommunikationsvägarna är många och flexibiliteten stor i hur kunden kan sätta upp sin kommunikation.
Är du intresserad av att arbeta med morgondagens teknik i ett framgångsrikt företag så sänd in din ansökan till Joakim Nygren, joakim.nygren@enera.se.
Vår hemsida är www.enera.se.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan nu!
Sista ansökningsdatum: 2023-02-12
Vad vi erbjuder våra medarbetare:

Nyckelperson
Hos oss på Enera blir du en stor kugge i ett litet maskineri.

Ax till limpa
Oavsett roll är du med hela vägen, från det att idén om en produkt/tjänst föds till dess att den lanseras.

Bonus
Går det bra för Enera så ska givetvis alla medarbetare få del av framgången.

Familjärt
Bolaget är ett familjeföretag vilket såklart präglar kulturen och långsiktigheten.

Kompetenta medarbetare
Vi utvecklar avancerade produkter som ska vara enkla att använda. Detta kräver teamarbete med bred kompetens inom olika områden.

Frihet under ansvar
Vi skapar våra egna rutiner och arbetssätt. Om det behövs – där det behövs. Detta skapar utrymme att självständigt lägga upp sitt arbete.
Är du vår nästa nyckelperson?

Du är välkommen att söka ledig tjänst genom att skicka ditt CV och personliga brev till: erik.nygren@enera.se
För frågor om tjänsten kontakta Erik Nygren på telefon 0708-265261.